Personvernerklæring

Samtykke til bruk av informasjonskapsler (cookies)

For at nettstedet vårt skal fungere riktig, bruker vi informasjonskapsler. For å innhente ditt gyldige samtykke til bruken og lagringen av informasjonskapsler i nettleseren du bruker for å få tilgang til nettstedet vårt, og for å dokumentere dette korrekt, benytter vi en samtykkeløsning: CookieFirst. Denne teknologien leveres av Digital Data Solutions BV, Plantage Middenlaan 42a, 1018 DH, Amsterdam, Nederland. Nettside: https://cookiefirst.com, heretter kalt CookieFirst.

Når du går inn på nettstedet vårt, etableres en forbindelse med serveren til CookieFirst slik at vi kan innhente gyldig samtykke til bruk av visse informasjonskapsler. CookieFirst lagrer deretter en informasjonskapsel i nettleseren din for å kunne aktivere kun de informasjonskapslene du har samtykket til, og for å dokumentere dette korrekt. De behandlede dataene lagres til den forhåndsdefinerte lagringsperioden utløper, eller du ber om at dataene slettes. Visse lovpålagte lagringsperioder kan gjelde uavhengig av dette.

CookieFirst brukes for å innhente det lovpålagte samtykket til bruk av informasjonskapsler. Det rettslige grunnlaget for dette er artikkel 6(1)(c) i personvernforordningen (GDPR).

Databehandleravtale

Vi har inngått en databehandleravtale med CookieFirst. Dette er en kontrakt som kreves i henhold til personvernlovgivningen, og som sikrer at data om besøkende på nettstedet vårt kun behandles i samsvar med våre instruksjoner og i tråd med GDPR.

Serverloggfiler

Vårt nettsted og CookieFirst samler automatisk inn og lagrer informasjon i såkalte serverloggfiler, som nettleseren din automatisk sender til oss. Følgende data samles inn:

  • Din samtykkestatus eller tilbaketrekking av samtykke

  • Din anonymiserte IP-adresse

  • Informasjon om nettleseren din

  • Informasjon om enheten din

  • Dato og klokkeslett for besøket på nettstedet vårt

  • Nettadressen der du lagret eller oppdaterte samtykkepreferansene dine

  • Omtrentlig geografisk plassering for brukeren som lagret sine samtykkepreferanser

  • En universelt unik identifikator (UUID) for nettstedsbesøkende som klikket på informasjonskapselbanneret

Versjon: 2025-05-29

1. Innledning

Denne personvernerklæringen beskriver hvordan A-Bemanning AS, org.nr. 935 339 847, med adresse Tordenskjoldsgate 9, 4612 Kristiansand, behandler personopplysninger. Vi er behandlingsansvarlige for de personopplysningene vi samler inn i vår rolle som bemanningsbyrå for helsepersonell, og forplikter oss til å behandle opplysningene dine i samsvar med gjeldende personvernlovgivning (herunder EUs personvernforordning, GDPR).

Vi tar personvernet ditt på alvor. Denne erklæringen forklarer hvilke typer personopplysninger vi behandler, formålene med behandlingen, rettslig grunnlag, hvem opplysningene deles med, og hvilke rettigheter du har.

2. Hvem gjelder denne erklæringen for?

Denne erklæringen gjelder for:

  • Kandidater som søker oppdrag gjennom oss

  • Ansatte og innleide konsulenter

  • Kontaktpersoner hos kunder, samarbeidspartnere og leverandører

  • Referansepersoner og utleiere

  • Besøkende på vår nettside og brukere av eventuelle apper og digitale tjenester

3. Behandling av personopplysninger

3.1 Kandidater og helsepersonell

Når du registrerer deg som kandidat hos oss for arbeid eller oppdrag, innhenter vi nødvendige opplysninger for å kunne vurdere din egnethet og formidle relevante stillinger. Dette inkluderer:

Formål med behandlingen:

  • Kontakt og rekruttering

  • Gjennomføring av intervjuer og kvalitetssikring

  • Innhenting av referanser og nødvendige helseopplysninger

  • Presentasjon til oppdragsgivere

  • Administrasjon av oppdrag og kommunikasjon

Eksempler på personopplysninger vi kan behandle:

  • Navn, fødselsnummer, kontaktinformasjon

  • CV, fagområde, referanser, autorisasjoner

  • Utdrag fra strafferegisteret, helseerklæring og vaksinasjonsstatus

  • Teknisk informasjon ved bruk av nettside eller app (IP-adresse, bruksmønster)

Rettslig grunnlag: Samtykke, avtale, rettslig forpliktelse, og vår berettigede interesse
Lagringstid: Inntil 3 år etter siste aktivitet. Tekniske data lagres i inntil 90 dager.

3.2 Ansatte og innleide konsulenter

For å kunne administrere ansettelsesforholdet eller oppdragsavtalen med deg, behandler vi:

  • Personaldata (navn, fødselsnummer, kontaktinfo)

  • Lønn, skatt, fravær, forsikring, pensjon

  • Helseopplysninger i henhold til krav i arbeidsmiljøloven

  • Kontaktinformasjon til nærmeste pårørende

Rettslig grunnlag: Oppfyllelse av avtale, lovpålagt plikt og berettiget interesse
Lagringstid: Opptil 5 år etter avsluttet arbeidsforhold, enkelte data opptil 10 år

3.3 Kunder og samarbeidspartnere

Vi registrerer kontaktinformasjon for deg som representerer en kunde eller samarbeidspartner.

Formål:

  • Administrasjon av samarbeidet

  • Kommunikasjon og tilbud

  • Evalueringsformål og kundeservice

Rettslig grunnlag: Berettiget interesse
Lagringstid: Så lenge samarbeidet er aktivt, og i inntil 6 måneder etterpå

3.4 Referansepersoner

Dersom du er oppgitt som referanse for en kandidat, behandler vi:

  • Navn, kontaktinfo og stilling

  • Opplysninger du gir i referansesamtalen

Rettslig grunnlag: Berettiget interesse
Lagringstid: Så lenge referansesjekk er relevant for pågående rekrutteringsprosess

3.5 Utleiere

Dersom du tilbyr bolig til våre ansatte eller konsulenter, behandler vi:

  • Kontakt- og kontoinformasjon

  • Eventuell firmainformasjon (org.nr., kontaktperson)

Rettslig grunnlag: Avtale og berettiget interesse
Lagringstid: I henhold til gjeldende regnskaps- og kontraktslovgivning

4. Bruk av informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker informasjonskapsler på vår nettside for å forbedre brukeropplevelsen og samle inn anonymisert statistikk. Du kan selv administrere cookies i nettleseren din.

5. Hvem deler vi opplysninger med?

Vi kan dele personopplysninger med:

  • Kunder (for å presentere kandidater og følge opp oppdrag)

  • Offentlige myndigheter (f.eks. Skatteetaten, NAV, Helsetilsynet)

  • Underleverandører som bistår med IT-drift, lønn og sikkerhet (databehandleravtale er inngått)

  • Transport-, bolig- og reiseleverandører ved behov

Vi overfører ikke dine opplysninger utenfor EU/EØS med mindre tilstrekkelig beskyttelsesnivå er sikret (f.eks. gjennom EU-kommisjonens beslutning eller standardavtaler).

6. Dine rettigheter

Du har rett til:

  • Innsyn i hvilke data vi har om deg

  • Korrigering av uriktige eller ufullstendige data

  • Sletting, dersom vilkårene er oppfylt

  • Begrensning eller protest mot behandling

  • Dataportabilitet ved samtykkebasert eller avtalerelatert behandling

  • Tilbaketrekking av samtykke

  • Klage til Datatilsynet: https://www.datatilsynet.no

Henvendelser kan sendes til:
post@a-bemanning.no

7. Endringer

Vi forbeholder oss retten til å oppdatere denne personvernerklæringen ved behov.
Oppdatert versjon vil publiseres på vår nettside. Vi anbefaler at du leser gjennom erklæringen jevnlig.